DiaDirekt.se
FOR DELIVERIES OUTSIDE SWEDEN: WWW.DIADIREKT.COM
  • Startsida
  • Orderblankett & Prislista
  • Skicka till oss
  • Kundtjänst
  • Vanliga frågor
  • Referenser – Nöjda kunder
  • 10 anledningar
  • Exempelbilder
  • Digitalisering
  • Kvalitet, Miljö & Etik
  • GDPR och Personuppgifter
  • Om DiaDirekt

Vad händer med mina gamla bilder?

Du anger på orderblanketten om du vill ha dina gamla bilder i retur eller inte.
Oavsett hur mycket det kostade att skicka dina bilder till oss, så betalar du bara en fast fraktavgift 
​
när vi skickar till dig. Se gällande Orderblankett & Prislista för aktuella priser.

Släng de gamla bilderna
Efter att vi skickat dina nya bilder finns dina gamla kvar bilder hos oss i (minst) 2 veckor. Därefter slänger vi dem. Det innebär att du har tid att ångra dig ifall du trots allt vill ha dina gamla bilder tillbaka. I förekommande fall tillkommer fraktkostnad enligt gällande prislista.

Jag kommer och hämtar mina bilder
Tack. Det uppskattar vi. Men ring oss först för att avtala tid för hämtningen.
​
Skicka tillbaka de gamla bilderna
När du betalat fakturan skickar vi tillbaka dina gamla bilder till dig. Fraktkostnaden skiljer sig åt beroende på om försändelsen väger under eller över 2 kg.
​
Om din order innehåller material som vi inte kan hantera så returnerar vi alltid detta material till dig. Fraktkostnaden blir då enligt ovanstående. Se här vilka format och sorter vi hanterar.

Måste jag ange min mailadress?

Nej, det är inget krav. Men det underlättar för både dig och oss gällande kontakt och orderstatus.
​
Anger du din mailadress på orderblanketten får du ett mail av oss:
  • När vi mottagit din försändelse.
  • Med en faktura då din order är klar – eller om du valt Postförskott: med slutprisuppgift.
  • När din betalning är registrerad hos oss.
  • När vi skickat din försändelse.
  • Med sändningsnummer (beroende på fraktalternativ och -bolag)
  • Med en påminnelse – om du inte betalat fakturan inom 10 dagar.
    Vid andra påminnelsen tillkommer påminnelseavgift.

Om du inte fått något mail från oss
Även våra mail kan fastna i spamfilter, så kontrollera alltid där först. Om du ändå inte hittar något mail från oss är det bäst att kontakta oss via mail eller telefon. Vid mail: Ange alltid ditt telefonnummer!

Jag har inte någon mailadress!
Om du inte har någon mailadress, eller av någon anledning inte vill ge den till oss, får du heller inga mail från oss med information om orderstatus etc.
  • Har du angett mobilnummer kan vi då skicka informationen via sms.
  • Har du heller inte angett något mobilnummer skickar vi endast fakturan till den på ordersedeln angivna returadressen.​

Levererar ni till andra länder?

Ja. Vi levererar till alla länder och har kunder både inom och utanför den Europeiska Unionen.
Vid försäljning till andra länder än Sverige kan vi under vissa villkor sälja utan svensk skatt. Lagstiftningen skiljer sig mellan länder inom EU och övriga världen – och ändras då och då.
Vänligen kontakta oss om det gäller leverans från och till andra länder än Sverige.
Driven av Skapa din egen unika webbplats med anpassningsbara mallar.