Kvalitet, Miljö & Etik
Vi arbetar sedan 2007 enligt en fastlagen kvalitets- och miljöpolicy. Med kvalitet och miljö avser
vi kvalitet inom arbetsmetoder, arbetsmiljö och extern miljöpåverkan.
Vi vill vara föregångare inom branschen avseende effektiv produktion, hög kundservice, låg miljöpåverkan och god arbetsmiljö. Det skall finnas en ambition inom företaget att göra rätt från början och hela vägen till kunden, vilket syftar till bättre lönsamhet för alla.
vi kvalitet inom arbetsmetoder, arbetsmiljö och extern miljöpåverkan.
Vi vill vara föregångare inom branschen avseende effektiv produktion, hög kundservice, låg miljöpåverkan och god arbetsmiljö. Det skall finnas en ambition inom företaget att göra rätt från början och hela vägen till kunden, vilket syftar till bättre lönsamhet för alla.
Hjälp oss bli ännu bättre
Du kan hjälpa oss bli ännu bättre. Besvara sju snabba frågor på Kundsvar och berätta för oss vad
du tycker – både ris och ros är välkommet!
du tycker – både ris och ros är välkommet!
Miljömedveten elanvändning
Syftet med miljömedveten elanvändning är att främja utvecklingen mot en mer hållbar elproduktion.
Vi har gjort ett frivilligt val för miljöns skull.
Vi har gjort ett frivilligt val för miljöns skull.
Earth Hour
Earth Hour är en internationell kampanj som uppmanar oss att släcka belysning och stänga av icke nödvändiga elektriska apparater för att uppmärksamma klimatfrågan. DiaDirekt bidrar till Earth Hour.
Säker hantering av bilder och kundinformation
”När du vill ge dina gamla bilder nytt liv är tryggheten viktig. Därför visar DiaDirekt största respekt för din personliga integritet.” säger DiaDirekts vd och ägare Niclas Stenqvist.
Läs mer om hur vi hanterar dina bilder och personuppgifter.
Läs mer om hur vi hanterar dina bilder och personuppgifter.
Principer mot korruption
Vi arbetar sedan 2010 enligt fastslagna principer mot korruption. Med korruption avser vi missbruk av en förtroendeställning för sin egen vinnings skull. Det kan gälla mutor och andra olagliga handlingar eller att bryta mot företagets förtroende genom oetiskt affärsbeteende.
Vi bygger vårt arbete på ”Business Principles for Countering Bribery” som Transparency International (TI) introducerade 2002. Dessa principer har kommit att accepteras som den ledande standarden mot korruption.
Vi bygger vårt arbete på ”Business Principles for Countering Bribery” som Transparency International (TI) introducerade 2002. Dessa principer har kommit att accepteras som den ledande standarden mot korruption.
Vi vill vara föregångare inom branschen avseende att driva verksamheten etiskt och fri från korruption. Det skall finnas en ambition inom företaget att göra rätt från början och hela vägen till kunden, vilket syftar till bättre lönsamhet för alla.